torsdag 7. januar 2010

Post helg-desperation

Mot bakgrund av mitt förra inlägg fanns det goda skäl att återuppta träningen och transformeringen av min bacon-inlindade kropp. Något som även flera läsare mer eller mindre explicit har påpekat. Noterar även önskemål om att det ska presenteras detaljerade uppdateringar näst intill i realtid. Det intresset glädjer mig, men för tillfället får ni hålla tillgodo med mer eller mindre regelbundna uppsummeringar. Bättring utlovas dock.

Delar av kalkon-, gås- och baconfettet som jag stoppade i mig under nyårshelgen gick åt till att transportera min kropp Korsvika runt på måndagskvällen, innan kylan satte stopp för mer intensiva ute-aktiviteter. Dagen därpå skulle jag undersöka vad ringfingret tyckte om att buldra efter en längre tids vila (skulle faktiskt buldra i Karlstad i julas men råkade ta med mig joggingskor istället för klätter-dito). Fingret tyckte inte om att buldra. Därför satsade jag på att lyfta skrot istället. Sporrad av att min skidcoach, tillika slipsekvilibrist, tyckte att min kroppskonstitution passade till storslalom (diplomatiskt nog avstod han från att gå närmare in på vad det innebar och hur det eventuellt skulle kunna stå i konflikt med mina klätterambitioner) och att jag minsann 'fikk til et par bra svinger' under de tiotal åken i Hovden, ägnade jag mig åt diverse övningar som kunde bidra till ytterligare framsteg i backarna, däribland benböj. Momentan träningsvärk som följd och det var med stor möda jag släpade mig upp till Singsaker igen. En Dahls utgjorde trevligt sällskap i soffan. Igår var det en helvetes mötesdag på jobbet långt ut på eftermiddagen. Satt och strödde massa 'however, nevertheless, furthermore, on the other hand' runt mig i diskussionerna med den amerikanske gästen. Hade vaga planer om hakking på Øysand men det var lite väl kallt och började bli sent. Träningsvärken försökte övertala mig att sitta alldeles still i soffan, men samtidigt behövde jag rensa ut lite Gløsfrustration och jag begav mig till i-bygget. Cyklade lite och lyfte skrot.

1 kommentar:

  1. Bra jobbet Henrik. Men hvor er Rune????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    SvarSlett