søndag 20. desember 2009

Worldcupløypa

Fyra åk i en halv Stølen-pist, med det något missvisande namnet Worldcupløypa. Mer än nog tyckte fötterna som höll ungefär samma temperatur som omgivningen, det vill säga -10 grader. Men det var kul ändå och skidorna både gled och stannade som de skulle. Eftermiddagens buldring utgick och ersattes av inköp av julklappar. Till mig själv. Idag skulle jag leda "Ishoels letteste led". Lyckades klippa första bulten, och det var nog bra för sedan föll jag. Förra gången detsamma inträffade med kamrat K som säkringsman, for han upp och var på väg att extruderas genom karbinen innan min färd nedåt stoppades av marken. Inte fullt så dramatiskt denna gång men likaväl ytterligare ett skäl att fullföra Minus10-projektet. Hoppas på fler turer till Ishoel framöver! Det stod helt klart efter dagens övningar att det, som det så fint heter, finns potential för förbättring. När jag kom hem var jag tvungen att prova min nya löparjacka - sprang Korsvika runt och både jackan och benen fungerade.

6 kommentarer:

  1. Go Henki! Go Henki! Go Henki!

    Hilsen deres største fan

    SvarSlett
  2. H to the E to the N to the K to the I!!!
    HENKI!!!!

    Rune da? Droppa ut?

    SvarSlett
  3. Jeg sitter på videomateriale som avslører at det som fremstilles som en trene- og shoppehelg i virkeligheten var preget av hedonisme og tequila. Tsk, tsk, tsk.

    Jo

    SvarSlett
  4. Dette har blitt bloggen til Henrik. Hvor er Rune?

    SvarSlett
  5. Rune oppfordret alle til å følge med på nett da det kom til å skje store saker.

    Hva er det største som har skjedd siden?
    En english breakfast?

    Gisle Gris

    SvarSlett
  6. Rune må skjerpe seg!

    Trond

    SvarSlett