mandag 23. november 2009

Status quo


Ramlade på en buldreautist i entrén till i-bygget. Han såg väldigt konstigt på mig när jag förklarade mitt enda ärende där - att ställa mig på vågen - och mumlade något om franska 80-talsklättrare. Luftade möjligheten att få tag i tidsenliga tights i min storlek. Har inte Obelix också tights? Och fribrottare förstås. Nåväl, 108 kg blev det. Varken mer eller mindre. Exakt som för en vecka sedan. Basingredienserna för min projektfedlesgryte i helgen var sushi, moonwalk, buldring och linsgryta. För att inte nämna all den energi som gick åt till tankeverksamhet under frågesporten 'Vems-är-kroppsdelen'. Jaja, lite (eller om det var mycket?) ostbågar, öl och vinlotterivin blev det också. Nu ska jag springa Tyholt runt.

1 kommentar:

  1. Fat climbers are a menace but a limitid amount of overweight might perhaps not inhibit well-trained men at the start of a relatively easy acsent.

    Reinhold Messner - The sevent grade

    SvarSlett